• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Español
Економіка та бізнес-клімат Перу
Опубліковано 26 лютого 2021 року о 01:28

Перу - одна з найважливіших країн Латинської Америки. Вважається однією з основних країн, що розвиваються, характеризується макроекономічною стабільністю та конкурентоспроможністю. За останні 20 років (до 2019 року) середньорічний приріст ВВП становив 4,6%. На реалізацію економічних та соціальних пакетів, спрямованих на боротьбу із негативними наслідками COVID-19, у 2020 році Перу виділила 20% ВВП країни. Після падіння ВВП у 2020 році, яке оцінюється в 11,5%, очікується, що у 2021 році зростання країни складе щонайменше 10%. Протягом 2022 – 2026 рр. цей показник в середньому становитиме 4,1%.

Відкритість економіки Перу до міжнародного ринку (країна підписала 36 угод про сприяння інвестицій та 15 двосторонніх і багатосторонніх угод про вільну торгівлю) доповнює сприятливе законодавство в сфері приватних інвестицій як національних, так і іноземних.

Підтвердженням економічної стабільності Перу свідчать наступні показники 2020 року: низький рівень інфляції (1,9%), міжнародні резерви складають 74,7 млрд. дол. США (38% ВВП), контрольований бюджетний дефіцит (в середньому 2,5% від ВВП за останні 5 років, на кінець 2020 р. - 8,9%), державний борг не перевищив 36% ВВП (значно нижчий за середній показник решти країни світу, що розвиваються (63,1%) та регіону (81,5%). Крім того, за результатами 2020 року профіцит торгового балансу склав майже 3,3 млрд. дол. США.

Загальний обсяг зовнішньої торгівлі товарами Перу в 2020 році зменшився у порівнянні з 2019 роком на 15,3% і склав 75,375 млрд. дол США. При цьому експорт товарів зменшився на 14,8% і склав 39,311 млрд. дол. США, імпорт – на 15,9% і склав 36,064 млрд. дол. США. Відповідно до перуанської статистики, у 2020 році серед країн-імпортерів Перу, Україна посідає 39 місце з показником 81,980 млн. дол. США, серед експортерів - 75 місце (4,882 млн. дол. США).   

Основу структури загального імпорту товарів до Перу складають нафта та продукти її переробки, електричні прилади, пластмаси, машини, транспортні засоби, залізо та сталь, пшениця та папір.

Основними експортними позиціями Перу є золото, мідь, срібло, цинк, свинець, сира нафта, кава, картопля, спаржа, паприка, органічні банани, кіноа, артишок, чорниця, манго, какао, текстиль, рибне борошно та сечовина.

У міжнародній торгівлі Перу провідне місце посідає Китай, який є найбільшим експортером та імпортером цієї країни. У 2020 році товарообіг між країнами склав 21 млрд. дол. США при позитивному для Перу сальдо у 805 млн. дол. США.

В п’ятірку найбільших торговельних партнерів Перу входять також США (товарообіг в 2020 році склав 12,945 млрд. дол. США), Канада (3,195 млрд. дол. США), Південна Корея (2,939 млрд. дол. США) та Японія (2,507 млрд. дол. США).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux