Еквадор дуже схожий на інші країни Латинської Америки з точки зору ділового етикету. Однак є кілька особливостей, які слід враховувати при веденні бізнесу в Еквадорі.
Розуміння цінностей еквадорських партнерів закладає добру основу для розвитку тривалих робочих відносин.
Еквадор має багату культуру, історію та характеризується великим біорізноманіттям. Країна складається з 4 географічних регіонів: джунглів, гір, узбережжя та островів.
Видобуток нафти є найважливішою галуззю промисловості Еквадору. Високі ціни на нафту у 2007-2014 рр. сприяли економічному зростанню Еквадору та зменшенню рівня бідності в країні. Сьогодні перед Еквадором стоять соціальні, політичні та економічні виклики, що впливають на ділове середовище країни.
У демографічному відношенні в Еквадорі проживає 17, 554 млн. жителів, більшість з яких оселилися в центральних регіонах країни або на узбережжі Тихого океану. Також в Еквадорі проживає близько 100 тис. американських емігрантів та 30 тис. європейців, багато з яких переїхали до країни з метою бізнесу.
Зазначені економічні та людські фактори відіграють важливу роль у характері ділового етикету в Еквадорі, хоча він тісно пов’язаний із США через доларизацію економіки країни (усі операції в Еквадорі здійснюються у доларах США у зв’язку з відсутністю власної національної валюти).
Манера ведення бізнесу в Еквадорі дуже схожа на ту, яка існує у сусідніх країнах - Колумбії та Перу. Проте, є певні відмінності.
Хоча у всьому світі дрес-код дещо зміщується в бік повсякденного одягу під час зустрічей, Еквадор продовжує дотримуватися консервативного підходу, головним чином у містах, де здійснюються фінансові операції, таких як Кіто та Куенка. Тому, під час ділових зустрічей рекомендується одягати офіційні костюми та сукні.
Водночас, у прибережній місцевості, зокрема місті Гуаякіль, частіше можна спостерігати, як бізнесмени одягають легкий та неофіційний одяг.
Загалом, еквадорці звертають увагу на зовнішній та офіційний вигляд, оскільки він формує уявлення про професіоналізм. Ігнорування того, як представити себе, може створити враження неорганізованості та вплинути на шанси щодо успішності переговорів та налагодження робочих стосунків.
В Еквадорі також беруть до уваги існування знайомств у потенційного партнера поза межами офісу компанії, з якою ведуться переговори. Зазначене сприяє побудові відносин довіри.
Як і в багатьох інших країнах Латинської Америки, ділові зустрічі починаються з розмови на загальні теми. При цьому слід уникати суперечливих тем, таких як політика.
Представлення себе під час зустрічі може стати вирішальним фактором для досягнення позитивних домовленостей. Обов’язковим в Еквадорі є використання візитних карток.
Зустрічі, як правило, починаються пізніше, ніж було домовлено. Проте, якщо ви призначили зустріч, необхідно дотриматися конкретного часу та не спізнюватися. Крім того, зустрічі зазвичай тривають довше, ніж було домовлено спочатку.
Також, якщо ви запланували зустріч за 3 тижні, слід ще раз підтвердити її за кілька днів до неї.
Індекс знання англійської мови в Еквадорі складає 46,57 пункти (найнижчий серед країн регіону). У великих містах, зокрема Кіто, Куенка та Гуаякіль, цей показник дещо вищий. Тому рекомендується вести переговори іспанською мовою самостійно, що створить позитивний ефект на співрозмовника та підтвердить вашу готовність інтегруватися в ділове та соціальне середовище Еквадору, або через перекладача.